Česká republika nebyla v minulosti tak otevřená novým věcem, co se týkalo trhu a novinek v něm. Většinou jsme se setkali se strachem ze strany podnikatelů, protože ti se nechtěli pouštět do nových věcí, jež přišly třeba ze zahraničí. Díky ne moc dobré ekonomické situaci se raději rozhodli investovat do svého podnikání, protože investovat do riskování – to se nikomu zrovna nechtělo. A tak tedy zejména novinka nazvaná franchising neměla zrovna dobrý start u nás, v Česku. Bylo to hlavně z toho důvodu, že o tomto pojmu lidé nevěděli a taky netušili, jak si mají daný pojem představit. Neexistovaly žádné odborné publikace, které by byť okrajově zmiňovaly tuto novinku z dalekého zahraničí. Neuskutečňovaly se ani žádné semináře či konference, které by pojednávaly o tomto novém jevu v podnikatelském světě. Nemůžeme se tedy divit, když se k tomuto oboru kladl spíše odpor.
Změna nastala vznikem České asociace franchisingu
Velké změny se franchising dočkal ve chvíli, kdy vznikla Česká asociace franchisingu, která měla v úmyslu propagovat tento druh podnikání. Jednalo se o riskantní krok, který ale toužila udělat. Najednou jste se více a více setkávali s přednáškami, s lidmi, kteří měli v tomto oboru své určité zkušenosti. Tehdy se jednalo o skutečný rozkvět tohoto pojmu. Začínaly první obchodní řetězce. Mezi ty nejstarší u nás se jednoznačně řadí především obchodní řetězec fast foodů McDonald’s, přírodní kosmetika YVES ROCHER nebo třeba kutilské potřeby do každé domácnosti, a sice OBI.
Možnost rozvoje využívají i české společnosti
Od té chvíle se do franchsingu začaly angažovat i jiné české podniky. Pochopily, že se jedná o vlemi dobrou možnost, která vede ke skvělému rozvoji jejich obchodního jména. Není se tedy čemu divit, když své příležitosti využily například Kostelecké uzeniny nebo Rodinný pivovar Bernard.