Gastronomické franšízy jsou stále na špici. Na paty jim sahá vzdělávání a finance

Gastronomické franšízy jsou stále na špici. Na paty jim sahá vzdělávání a finance

Každým rokem na českém trhu přibude franšízových konceptů, a ještě více franšízových poboček. Aktuálně bychom na tuzemském trhu narazili na skoro tři sta konceptů sahajících do různých odvětví, které se prakticky neustále dál a dál rozšiřují. Jaký obor je nejoblíbenější a o jaké franšízy začíná být stále větší zájem? 

Gastronomie je stále na špici 

Pravděpodobně nikoho nepřekvapí to, že je na špici stále gastronomie, respektive gastronomické franšízy. Zájem o působení v gastronomickém sektoru zkrátka neutichá a utichat se vší pravděpodobností ani nebude. Přece jenom lidé potřebují jíst a restaurace vyhledávají. Navíc pokud dané koncepty nabízí i rozvoz přímo domů, pyšní se znatelnou výhodou oproti ostatním podnikům.  

I když je ale gastronomie stále nejatraktivnějším oborem, má nyní poměrně nahnáno. Na paty mu totiž sahají další dvě odvětví, která zažívají neskutečný boom.  

Vzdělávání a finance 

Odborníci v nedávné době zaznamenali zvyšující se zájem o franšízové koncepty působící v sektoru vzdělávání. V tomto případě mluvíme hlavně o zahraničních vzdělávacích projektech, které chtějí usilovně vstoupit na český trh a rozrůst se zde. A čeští franšízanti jsou jim ostatně velice otevření a přijímají nabízenou nabídku.  

Kromě vzdělávacích projektů se zaznamenal i dynamický rozvoj ve finančním sektoru. Někteří hráči na trhu, kteří se zde rozvíjí už několik let, zaznamenávají enormní nárůst poboček. S oborem financí jde ruku v ruce také pojišťovnictví, což jsou služby, o které je většina finančních podniků rozrostena. 

Odborníci se v žádném případě nediví tomu, že roste zájem o franšízové koncepty v oboru financí. I podle nich je to opravdu zajímavá podnikatelská příležitost, kterou jenom stačí chytit za pačesy. Zejména v dnešní době, kdy se snažíme počítat každou korunu a kdy se aktivně zajímáme i o investiční trh. 

Další články