Coca-Cola rozšiřuje portfolio. Kupuje CostaCoffee

Coca-cola

Když chcete dobrou kávu, zajdete si do nádherné kavárny, která sídlí takřka v každém obchodním centru, jež se jmenuje CostaCoffee. Jedná se o nepřehlédnutelnou kavárnu, která se vyznačuje rudým polem a bílým nápisem “COSTA”. Kromě skvělých káv zde také připravují i fantastické ledové nápoje, které v létě náramně osvěží. A právě tato kavárna je nyní ve vlastnictví někoho zcela jiného. Odkoupila ji totiž velkofirma Coca-Cola, kterou jistě nemusíme představovat.

Coca-Cola podle aktuálních informací vstoupí do obchodování s kávou. Zaujala ji zejména franšíza CostaCoffee, proto se rozhodla odkoupit si licenci od společnosti BritishWhitbread.

Kdy bude dokončen nákup franšízy?

Samozřejmě je to jen informace, která zatím neříká, že k nákupu už došlo. Podle všeho se má k samotnému nákupu schýlit až v první polovině příštího roku. Nemůžeme se tomu divit, že nákup franšízy neproběhl ihned, vždyť se jedná o nákup za více jak pět miliard amerických dolarů.

Proč Coca-Cola odkoupila franšízu CostaCoffee?

Podle všeho důvodem této koupi a tohoto kroku, který společnost Coca-Cola udělala, je zejména využití své síly v oboru, v němž by mohla konkurovat konkurentům. Přece jen Coca-Cola je velké jméno na trhu, pokud se spojí s kávovou franšízou, snadno bude konkurovat franšízám, jako je Starbucks či Donuts nebo třeba Cafe Nero.

Costa přináší společnosti Coca-Cola odborné znalosti v oblasti kávy a kávového průmyslu, pro Costu je to zase rozvětvení a rychlejší růst.

CostaCoffee jako největší franšízová kavárenská síť v Evropě

Jen pro zajímavost: CostaCoffee je v současné době největší franšízovou kavárenskou sítí v Evropě. Na světové úrovni je druhá. Jen ve Velké Británii bychom našli skoro dva a půl tisíce poboček, skoro patnáct set jich je na třiceti mezinárodních trzích. Tržby kavárenského konceptu v prvním čtvrtletí letošního roku dosáhly 1,3 miliardy.

Další články