České franšízy jsou na trhu úspěšnější, ukázal průzkum

České franšízy jsou na trhu úspěšnější, ukázal průzkum

Přemýšleli jste někdy nad tím, jaké by to bylo vlastnit známou značku, která se řadí například k vašim oblíbeným na trhu? Uvažovali jste někdy nad tím, jaké inovace byste do podniku přinesli nebo co nového byste pod záštitou známé značky zákazníkům nabízeli? Veškeré vaše domněnky a myšlenky či nápady můžete přenést do praxe. Stačí, když svolíte k franšízovému podnikání a můžete si otevřít pobočku známé značky. Tento způsob podnikání je u nás nejen zavedený, ale už poměrně oblíbený. Paradoxně se však daří více českým a menším podnikům nebo těm zahraničním.  

O české koncepty je větší zájem 

Člověk by si řekl, že lidé půjdou spíše do zahraničních franšíz, které jsou obecně známější a které. mají marketing zvládnutý trochu lépe. Jenže pravdou je, že zájem roste hlavně o franšízové koncepty. Možná je to tím, že lidé konceptu více rozumí, možná za tím stojí cena – české franšízové koncepty bývají zpravidla levnější čili dostupnější.  

Podle posledních průzkumů každým rokem franšízových konceptů a stejně tak franšízových poboček přibývá. Českých franšízových konceptů bychom však na trhu našli daleko více než těch zahraničních.  

Proč zájem o franšízové podnikání roste? 

Stále se zvyšující množství konceptů a také franšízových poboček nás vede k otázce, proč je takový zájem o tento způsob podnikání. V čem je tak výhodné, co do něj lidi láká? Přední výhodou je hlavně nižší riziko, které se s franšízovým podnikáním pojí. Statistiky ukazují, že je zde nižší pravděpodobnost neúspěchu a naopak velká šance uspět.  

Samozřejmě i v případě tohoto podnikání kolují mezi franšízanty obavy. Také se samozřejmě bojí prohrát, přece jenom je to stále podnikání jako každé jiné. Může přijít krize a rázem bude po byznysu. Franšízové podnikání však nabízí řadu benefitů, jako je například přímá pomoc či zaučení přímo od majitelů franšízového konceptu.  

Další články