Přemýšleli jste někdy nad tím, jaké by to bylo vlastnit známou značku, která se řadí například k vašim oblíbeným na trhu? Uvažovali jste někdy nad tím, jaké inovace byste do podniku přinesli nebo co nového byste pod záštitou známé značky zákazníkům nabízeli? Veškeré vaše domněnky a myšlenky či nápady můžete přenést do praxe. Stačí, když svolíte k franšízovému podnikání a můžete si otevřít pobočku známé značky. Tento způsob podnikání je u nás nejen zavedený, ale už poměrně oblíbený. Paradoxně se však daří více českým a menším podnikům nebo těm zahraničním.
O české koncepty je větší zájem
Člověk by si řekl, že lidé půjdou spíše do zahraničních franšíz, které jsou obecně známější a které. mají marketing zvládnutý trochu lépe. Jenže pravdou je, že zájem roste hlavně o franšízové koncepty. Možná je to tím, že lidé konceptu více rozumí, možná za tím stojí cena – české franšízové koncepty bývají zpravidla levnější čili dostupnější.
Podle posledních průzkumů každým rokem franšízových konceptů a stejně tak franšízových poboček přibývá. Českých franšízových konceptů bychom však na trhu našli daleko více než těch zahraničních.
Proč zájem o franšízové podnikání roste?
Stále se zvyšující množství konceptů a také franšízových poboček nás vede k otázce, proč je takový zájem o tento způsob podnikání. V čem je tak výhodné, co do něj lidi láká? Přední výhodou je hlavně nižší riziko, které se s franšízovým podnikáním pojí. Statistiky ukazují, že je zde nižší pravděpodobnost neúspěchu a naopak velká šance uspět.
Samozřejmě i v případě tohoto podnikání kolují mezi franšízanty obavy. Také se samozřejmě bojí prohrát, přece jenom je to stále podnikání jako každé jiné. Může přijít krize a rázem bude po byznysu. Franšízové podnikání však nabízí řadu benefitů, jako je například přímá pomoc či zaučení přímo od majitelů franšízového konceptu.