Jen málokterý e-shop, jen málokterá značka se dokázala vrýt tak do paměti, jako tuzemský e-shop se vším možným zbožím jménem Alza. Když se jen zmíní tento e-shop, všem se vybaví zelený mimozemšťan, který je nadabován fenomenálním Bohdanem Tůmou. I když řada lidí bere zeleného mimozemšťana za zcela otravné stvoření, stejně díky němu Alzu navštěvují naprosto automaticky. I díky tomu se ostatně tuzemskému e-shopu nadmíru daří. Dokonce lze říct, že je e-shop zcela nezastavitelný a že je rychlejší než český trh.
Alza je pravděpodobně jedním z nejúspěšnějších tuzemských e-shopů, který je zároveň naprosto k nezastavení. To se ostatně prokázalo i během loňského roku, kdy si e-shop potvrdil svou pozici na trhu. Podle předběžných výsledků totiž e-shop vyrostl, a to o skoro osmnáct procent na skoro třicet miliard korun bez DPH v tržbách. A to je už opravdu obrovský úspěch.
Čemu Alza vděčí za úspěch?
V souvislosti se zvyšujícími se tržbami a hodnotou celého e-shopu se nabízí otázka, co za tím stojí, co stojí za tak obrovským úspěchem, díky kterému lze říct, že Alza je rychlejší než samotný tuzemský trh. Důvodem toho jsou pravděpodobně nové vertikály, které se vloni otevřely. Na mysli máme hlavně AlzaPet a taky AlzaEco. Lze tedy už vážně říct, že na Alze aktuálně najdete naprosto všechno.
Podle posledních statistik Alza roste tímto tempem už poslední dva roky, kdy je opravdu rychlejší než český e-commerce trh.
Loňský rok plný inovací a investic
Alza si však tento úspěch zaslouží, jelikož se neustále snaží o nové věci a inovace, kterými by se zavděčila svým zákazníkům. Neustále dochází k mnoha zmiňovaným inovacím, také k investicím. V tomto duchu se nesl celý loňský rok.
Alza se navíc raduje úspěchu napříč zeměmi. Daří se jí nejen v Česku, ale také na Slovensku nebo v Maďarsku.