S franchisingem se na českém trhu zkrátka můžete setkat. Je to způsob podnikání založený na licenčních smlouvách. V současné době se jedná o velmi atraktivní způsob podnikání, kterému mnozí lidé přezdívají nástup do už rozjetého vlaku. Díky tomu, že si člověk odkoupí jen licenční smlouvu, založí si pobočku pod značkou, která na trhu už funguje a která už má nějaké své klienty, respektive svou historii.
I když v minulosti na českém trhu nepůsobilo mnoho franšízových firem, nyní je tomu jinak. Nyní na franšízovém trhu působí opravdu mnoho franšízových konceptů, z nichž si stačí jenom vybrat. Obecně se franšízové koncepty na českém trhu dělí na obchod a na služby.
Nejrozšířenější kategorií v oboru služeb je gastronomie
Pokud bychom měli zmínit nejrozšířenější kategorii v oboru služeb, zmínili bychom gastronomii. Podnikatelé si moc dobře uvědomují, že lidé jídlo milují a že jídlo budou potřebovat a vyhledávat i v budoucnu. Pokud patříte k lidem, kteří chtějí rozjet franšízu, gastronomický franšízový koncept je rozhodně skvělou volbou.
U nás působí i řada zahraničních gastronomických franšíz, kterým vévodí rychlé občerstvení jménem McDonald`s. Zástupcem zahraničních gastronomických konceptů je také franšíza Subway. Samozřejmě i čeští podnikatelé rozjíždí franšízové koncepty, k českým franšízám v kategorii gastronomie patří třeba UGOva čerstvá šťáva nebo Bageterie Boulevard.
Další franšízové koncepty na českém trhu
K dalším franšízovým konceptům na trhu patří třeba franšízy, jež se rozvíjejí velice rychle, a to díky tomu, že přináší zákazníkům kvalitní a čerstvá jídla a potraviny. Po kvalitě a čerstvosti je nyní velká poptávka. K takovým patří třeba česká franšíza Sklizeno nebo třeba Náš grunt. Mezi českými velice rozvíjejícími franšízami bychom taky našli třeba BENU lékárny nebo Teta drogerii či CrossCafe.
Co se týče zahraničních franšíz, které taky působí na českém trhu, vypíchnout lze třeba firmu Yves Rocher nebo Levi`s.