Aktuálně vlastní síť DRFG Medical 15 lékáren po celé České republice. Tento počet však plánují navýšit na 25, a to velmi brzy. Jejich cílem je nabízet služby na jakémkoliv místě. Podstatné na celém procesu je najít vhodnou lékárnu a také rychlost koupě.
Na jaké typy lékáren se při odkupu DRFG soustředí?
DRFG Medical se orientuje především na lékárny v kvalitní lokalitě, které mají velkou prodejní plochu. Nemusí to být vždy nákupní centra, ale zajímavou lékárnu lze nalézt také v areálech nemocnic, například jako je ta ve Faustově domě v Praze.
Pacienti se v poslední době přiklánějí k přírodní léčbě či samoléčbě. Chtějí si o lécích informace zjišťovat sami, hodně dají na recenze produktů, které hodlají využít při léčení. S drobnými onemocněními se jim nechce hned běhat k lékaři. Raději si uvaří zázvorový čaj s medem, vezmou si vitamíny a vypotí se v posteli.
Z toho důvodu se chce DRFG, dle Rudolfa Matějky, zaměřit na samoobslužný prodej. Zákazníci si tak mohou v lékárně v klidu vybírat a zjišťovat si informace. Mají více času si lékárnu v klidu projít, zapojit se do diskuze s lékárníkem a nechat si poradit.
Ačkoliv by dle Davida Rusňáka měla lékárna stát v kvalitní lokalitě, nutně to neznamená, aby byla ve velkém městě. Právě naopak je vhodné ji umístit do obce, která čítá kolem 3500 obyvatel. Nehrozí tak konkurence ostatních lékáren nebo situace, kdy stejně tak, jako se zařízení dostane rychle nahoru, dostane se i rychle dolů.
Jak vznikla divize s vlastní lékárenskou sítí Medical?
Rudolf Matějka, který založil divizi s lékárenskou sítí Medical, zúročuje své bohaté zkušenosti ze své vlastní firmy, kterou prodal v roce 2003. Sám tvrdí, že když se seznámil s Davidem Rusňákem, neváhal se připojit k DRFG. Po diskuzi s panem Matějkou bylo jasné, že našel v Davidovi Rusňákovi jednak autoritu, a zároveň také výraznou podporu.
Divize Medical se vyvíjí jako velmi ambiciózní a do budoucna úspěšná. Nejeví se jako neřízené letadlo, ale převažuje zde přesně promyšlená strategie.