Jedním z hlavních faktorů, který aktivně ovlivňuje Váš e-shop, je dobře vedená marketingová kampaň. Možností, jak propagovat Váš internetový obchod, je hned několik. Důležité je stanovit si cíle a poté Vaše finanční možnosti. Podpora značky je totiž stejně potřebná jako konečné zvýšení prodeje a počtu zákazníků.
Mezi nejefektivnější nástroje marketingu patří:
• Optimalizace pro vyhledávače
• PPC reklama
• Tvorba a publikování článků
• Sociální sítě
SEO pro Váš internetový obchod
Se stal jakýmsi magickým pojmem. Všichni o něm mluví a každý chce být na předních místech ve vyhledávačích a to za pomocí atraktivních klíčových slov. Chcete-li se o tato místa poprat, je třeba optimalizovat každou z důležitých oblastí jako je technická část e-shopu, optimalizace obsahu podle klíčových slov a publikace kvalitních článků. Každá z těchto oblastí má svá specifika, kterým je nutné věnovat se více do detailu.
Placená PPC reklama ve vyhledávači Google a Seznam
Správně vedená reklamní kampaň v systému Google AdWords a Sklik stále představuje nejrychlejší a nejefektivnější způsob, jak přivést na váš internetový obchod potenciální zákazníky, kteří hledají přesně to, co ve svém obchodě nabízíte. Této oblasti je zapotřebí rozumět, jinak můžete do kampaně zbytečně „sypat“ jak peníze, tak prostředky bez žádoucího výsledku.
Tvorba a publikování článků
Udržet si stávající a získat novou potencionální klientelu, můžete hodnotnými články na stránkách Vašeho internetového obchodu. Krom toho, že jim poskytnete důležité informace a novinky, které je mohou zajímat, si i zvyšujete své pozice ve výsledcích vyhledávání. Systém psaní a publikace nových článků by měl být postaven na Vaší celkové obsahové strategii.Rozumný výběr klíčových slov a výstižný srozumitelný obsah Vám však určitě přinese ovoce v podobě přílivu kvalitní návštěvnosti a nárůstu objemu prodeje.
Sociální síť ala Facebook
Jedna z dalších účinných zbraní, jak se propagovat, je facebook, který nám poskytuje i komunikaci se zákazníky. Integrace tlačítka “To se mi líbí” zároveň umožňuje návštěvníkům vašeho obchodu doporučit Váš produkt na své FB zdi. A protože většina z nás dá na doporučení svých známých, představuje Facebook příležitost pro šíření Vašeho e-Shopu a zboží, které v něm prodáváte.
Při optimalizaci je také důležitéznát vaši cílovou skupinu, stanovit si realizovatelnou strategii, vybrat vhodná média a především dobře mířit. Bez kvalitních statistických informací nebudete totiž umět vyhodnotit ani efektivitu kampaní ani návratnost investice, kterou do internetového obchodu, jeho provozu a propagace musíte vložit.