Kdo by nemiloval kávu! Jedná se o skvělý start dne, i když kofein z kávy často rychle vyprchá, a tak na nás únava přijde v relativně krátkém čase, ovšem za ten pocit, který máme při pití tohoto úžasného moku, to rozhodně stojí. Mimo jiné lidé milují, když si pro kávy chodí do oblíbených kaváren. Přece jen uvařit si kávu jen tak z konvice není to stejné, jako když si objednáte skvělou kávu kavárny. Jestliže navíc dostanete hrníček se svým jménem, najednou se požitek z kávy samozřejmě zlepší.
Takovou službu však nabízejí pouze jedny pobočky kaváren v Česku, a to jeden z nejoblíbenějších franchisových řetězců Starbucks Coffee. Tyto kavárny jsou v Americe jedny z nejoblíbenějších, proto se není čemu divit, když s velkou popularitou a pompou zaujaly i zákazníky v České republice. První pobočka vůbec se u nás otevřela na Malostranském náměstí v Praze zhruba v roce 2008 a od té doby se tento řetězec rozeběhl naprostou rychlostí. S úspěchem však přišel i strach od jiných franchisových řetězců, které do té doby byly u nás nejlepší a nejoblíbenější.
McDonald’s měl nahnáno
Zejména se rozvířily vody v obchodním řetězci McDonald’s, protože do té doby se jednalo o největší obchodní řetězec u nás. Samozřejmě se tato společnost nemusela ničeho bát, přesto se však bála. Člověk by řekl, že se bála před konkurencí, ale Starbucks žádnou konkurenci nepředstavoval. Naopak se jednalo o zcela jiné odvětví, v němž se kavárna orientovala. Ovšem McDonald’s chtěl mít nahoru, a tak se zaměřil i na prodej káv a jiných lahodných nápojů. Snídaňové menu přilákalo řadu zákazníků, ovšem kávu si dávala jen hrstka z nich. Kdo by to byl řekl, že i přes nabídku káv v McDonald’s lidé budou stále chodit do nově otevřených Starbucks kaváren? Kvalitu zkrátka zákazníci poznají. McDonald’s bude stále jen fastfood, Strabucks Coffee je a bude oblíbená káva řady z nás.