Když se řekne slovo podnikání, spousta lidí dostane strach.
Proč?
Někteří ve slově podnikání vidí oblbování lidí, jiní spoustu peněz nasypaných do něčeho neurčitého, jiní se zkrátka jen bojí toho prvního kroku do neznáma.
Není důvod
Jestliže si říkáte, já na to nemám, bojím se a nevím, jestli to dokáži. Přestaňte, tímto směrem se opravdu daleko nedostanete. Berte to zkrátka tak, že i ti před vámi měli strach. Oni se také báli.
Vždy se člověk bojí, má-li udělat něco poprvé, nebo skáče do něčeho po hlavě.
Zdravý strach
Je třeba rozlišit, jaký typ strachu máte. Jestliže se stresujete každý den a je vám zle a jsme deprimování, pak podnikání není pro vás a raději se zkuste uplatnit v oboru, ve kterém si více věříte.
Máte-li ten „zdravý strach“, kdy si zkrátka jen říkáte otázky jako: „Budu dobrý? Uspěji? Co když něco pokazím? Jak to dělat správně?“, pak je to v pořádku. Existuje velké množství článku na internetu, který vám poradí jak na to. Můžete si promluvit se svými přáteli, okolím, s někým kdo podniká delší čas a je úspěšný.
Nápad
Máte-li skvělý nápad v čem podnikat a víte, jak byste si to zhruba představovali a tušíte, že právě s tímto sortimentem budete na trhu úspěšní, hrdě do toho. V dnešní době je sice trh plný nejrůznější e-shopů, služeb a produktům ale ještě stále je tam místo na něco nového, inovativní a originálního. Nejlépe místo pro něco, co tu ještě není a má velký potenciál.
Kdy začít?
Dilema zda podnikat teď nebo příští rok, zda se řídit ekonomikou nebo zkusit ten risk, je zbytečné. Nikdy není pozdě na to začít s podnikáním. Nikdy není špatný čas na start. Stačí, když máte motivaci, přesvědčení, energii a nějaké finance do začátku. Pak je právě ten pravý čas začít dělat něco se svým životem a udělat díru do světa.
Prostředky a cíle
Důležitým bodem, ve kterém je třeba udělat si jasno, jsou prostředky a cíle. Ptáte se proč? Protože podnikateli poskytují jeho přímou zpětnou vazbu jeho klienti či zákazníci. Je třeba uvážit, s jakými prostředky se na trh vrhnete a jaké cíle chcete splnit.
Ideálním pomocníkem je něco jako „plánovač“. Nějaký papír na stěně, kam si budete udávat své cíle, kterých chcete dosáhnout. Zapsat k nim nějaký termín, do kterého chcete daný krok stihnout a prostředky, kterými to chcete dokázat. Ať už jde o kampaň, reklamu, spot, plakát cokoli.
Je mnohem lepší a efektivnější si určovat menší cíle, snáze se pak plní a zaznamenáváte pokroky.
S chutí do toho a nebojte se.